Hawaii sommeren 2014

Da er det på tide med en liten oppsummering av den fantastiske turen til Hawaii i fjor sommer! Jeg tar dette over flere innlegg. Det er så mye jeg har lyst til å fortelle. So here it goes!

Turen til Hawaii tar mellom rundt 19 timer. Det kommer selvsagt litt an på hvordan man reiser og hvor mange mellomlandinger man har underveis. Jeg og ei venninne reiste den 4. august. Vi bestilte fly gjennom finn, og deretter reiseselskapet Tripmonster. Alt gikk knirkefritt, så dette kan jeg anbefale. Vi mellomlandet på Island og i Seattle. Turen gikk veldig fint, selv om den var lang. Jeg er ikke den personen som greier å sove så veldig mye på lange turer. Dette visste jeg fra før, så jeg regnet med noen trøtte timer underveis. Det var veldig greit å ha et par mellomlandinger. Da fikk vi strekt på beina, noe som var gull verdt.

Da vi kom fram fant vi en drosje som skulle frakte oss til hotellene våre. Vi kom ganske sent, så jeg fikk ikke noe særlig inntrykk av byen før dagen etter. Det jeg derimot fikk kjenne var den deilige varme lufta som strøk mot oss da vi kom ut av flyplassen. Så deilig! Jeg og samboeren hadde booket oss inn på vakre Hilton bare 400 små meter fra Waikiki Beach. Vi bestilte hotell gjennom Hotels, og som vanlig er det ingenting å utsette på denne nettsida. Jeg trodde jeg skulle være alene denne kvelden, men plutselig ga telefonen fra seg en lyd, og bare en liten stund etterpå sto samboeren i døra. Makan til gjensynsglede har jeg bare opplevd en gang før. Det var SÅ godt å se gutten igjen etter nesten 3 måneder fra hverandre ❤

Rommet var upåklagelig! Vi sov som kongelige i den deilige senga, badet var fint og med en stor dusj. Det var også en balkong som ble flittig brukt både i pauser på dagene, på kveldene før middag og til frokost de dagene vi ikke rakk å finne en restaurant. Kjempefint! Vi hadde ikke frokost med, så de dagene vi hadde tid, fant vi restauranter utenfor hotellet. Vi spiste også frokost på hotellet et par dager, og frokostrettene var gode. Hotellet hadde også et kjempefint bassengområde med bar i 10. etasje. Restauranten var åpen hele tiden og det fantes en liten butikk der. De som arbeidet i resepsjonen var hjelpsomme med alt fra bestilling av aktiviteter til booking av bord på restaurant. Det fantes også to barer til på hotellet i tillegg til den ved bassenget. Det nederste bildet fra hotellet er hagen utenfor. Der blir det blant annet holdt bryllup. Et hotell jeg ikke nøler med å anbefale videre altså!

IMG_0227

IMG_0241

IMG_0242

IMG_0376

Her er utsikten som ventet meg morgenen etter, og som jeg visste jeg skulle våkne opp til 8 dager til. Noe så nydelig skal man lete lenge etter. Å gå ut på balkongen og nyte dette synet var magisk!

IMG_0231

Legg igjen en kommentar

