Ullsokker til min kjære <3

Det er så lenge siden jeg begynte på dette prosjektet, at jeg ikke kan huske det lenger. Jeg bodde i Levanger, så det sier vel sitt. Jeg fikk lyst til å strikke ullsokker igjen, og stakk derfor innom min favorittstrikkebutikk i Levanger: Galleri Nåløyet. Der spurte jeg etter en enkel oppskrift, kjøpte med meg garn og oppskrift og dro hjem med godt mot. Jeg kjøpte garn i fargene marineblått og hvitt, fordi de var på tilbud. Etter hvert gikk det opp for meg at hvis jeg strikket disse i en den største størrelsen, ville de passe til min kjære. Siden han jobber i marinen, måtte jo dette være passende tenkte jeg.

Det skulle vise seg å være en litt mer vanskelig oppskrift enn jeg mente, og prosessen ble dermed ganske langtekkelig. Men endelig 24.desember 2014, selveste julaften, lå de under treet! De hadde vært ferdige en stund, men siden det er lite bruk for ullsokker i Bergen tidlig høst/sensommer, fant jeg ut at det var best å spare dem. Slik ble resultatet til slutt! Han ble riktig så fornøyd ❤

IMG_0457

Legg igjen en kommentar

