Om livet som student og boka som opptar min oppmerksomhet for øyeblikket

Det er søndag. Jeg har levert oppgave. Jeg jublet da jeg leverte den inn, tok en runde zumba på stuegolvet. Etterpå stekte jeg vafler og så Luksusfellen. Gravde frem bussboka fra bunnen av sekken, og rigget meg til i sofaen. En herlig slutt på helga, bortsett fra den lille stemmen i hodet som for alt i verden ikke kan holde kjeft. *Har du levert oppgaven? Er alt i orden? Hvordan kommer responsen til å bli?* Jaja, lite jeg kan gjøre med det uansett.

For tiden leser jeg hvis jeg forsvinner, ser du meg da? av Kristine Getz. Boka er kjempebra, men jeg kjenner et ubehag snike seg inn i kroppen. Et spøkelse som sniker seg innpå deg bakfra og roper BØ! Derfor tar jeg pauser. Hyppige pauser. Bra jeg har den som bussbok tror jeg. Da får jeg en avmålt dose ubehag pr.dag. 20 minutter for å være nøyaktig. For de av dere som ikke vet hva boka handler om, handler den om Kristine, som sakte men sikkert mister kontrollen over seg selv, ved å stadig ta mer og mer kontroll over sitt eget liv. Sykelig kontroll. En viktig bok som forteller hvordan det er å en dag se seg i speilet og oppdage seg selv, slik man tror man er, for deretter å strebe etter det idealet man tror man bør strebe etter. Det perfekte. Men hva er perfekt? Og forteller speilet sannheten? Les boka! Jeg har ikke lest mer enn 92 sider i skrivende stund, men velger likevel å uttrykke min begeistring.

4 thoughts on “Om livet som student og boka som opptar min oppmerksomhet for øyeblikket

  1. Haruhi sier:

    Så fint å høre at den falt i smak! Ser for meg at den er en slik bok som man må fordøye i små porsjoner ja. Mange av de beste er slik.

    Jeg og Vegar lagde vafler her en dag. De ble ikke gode. JEG SAVNER DEG.

  2. […] andre boka fullførte jeg i morges. Jeg har skrevet om den tidligere, og du kan lese om den her. Jeg har hatt denne som bussbok, men nå hadde jeg bare noen få kapittel igjen, så jeg brukte […]

  3. […] 3. hvis jeg forsvinner, ser du meg da? av Kristine Getz (Du kan lese omtale her og her) […]

Legg igjen en kommentar